6 Şubat 2013 Çarşamba

YENİ TUR EKİPMANLARIM

05 Şubat 2013 Salı
Bu yıl yapacağım turlarda yeni ekipmanlarımı kullanacağım. Turlarda kullandığım ekipmanların tanıtımını yapmam için bazı izleyicilerden talepler gelince sizlere yardımcı olabilmek için bu tanıtımı yapmaya karar verdim. Tanıtacağım ekipmanlar tur yapmaya heves eden arkadaşların asla hevesini kaçırmasın bu ekipmanlara tur yapmaya başladıktan sonra ancak 3. yılın sonunda kavuşabildim. Çok daha makul bir bütçe ile pek ala işinizi görecek malzemeleri temin edebilirsiniz. Malzeme teminine ne kadarlık ve nerede tur yapacağınıza karar verdikten sonra gereksinimlerinizi saptayarak başlayın. Kısa süreli, yaz sıcağında deniz kenarına yapacağınız tur için en zor şartlarda kullanabileceğiniz pahalı malzemeleri seçmeyin. Ama bütçe sorununuz yoksa ve bu işi uzun süreli yapmayı düşünüyorsanız o zaman daha sonra yeniden masraf etmemek için en iyisini tercih edebilirsiniz.

Bisikletimde lastikler, ruble ve sele dışında bir değişiklik yok, bildiğiniz gibi Trek Fx 7.2 model şehir bisikleti. Geçen yıl aldığım Brooks seleyi kullanmaya devam edeceğim. Bu sele konusunda artık mucize beklemiyorum. Almaya niyetiniz varsa beklentilerinizi çok yüksek tutmamanızı öneririm.
Bisikletimin rublesi 11-32 dişli oranına sahipti bu yıl Trek Fx 7.3 te kullanılan 11-30 dişli oranlı ruble kullanacağım. Bu yokuşlarda biraz daha hızlı olacağım veya zorlanacağım anlamına geliyor.

10 Ağustos 2013
Bu yıl yaptığım turlarda yeni ruble ile hiç zorlanmadım. 30 lu dişliyi hiç kullanmadığımı da fark ettim.
Kimden Ekipmanlar
Bisikletimin 700*35 olan lastiklerini de 7.3 ün orijinal Bontrager 7.3 lastiği ile değiştirdim. Lastikler farkettiğiniz gibi biraz daha ince ve slick bir lastik.
Kimden Ekipmanlar
Bu lastikleri kullanan arkadaşlarım ıslak zeminde çok kaydığını söylemişlerdi. Tabi lastiklerin dezavatajı bu kadarla bitmiyor. Toprak zeminde yola tutunması da zor olacak. Örneğin Van turunda çıkmayı düşündüğümüz Nemrut krater gölünün toprak yolunda yola tutunması zor olacak. Bir diğer zorlanacağımız yer ise Gürcistanda Bakurani ile Akhalkalaki arasında ve Kazbegide Trinity kilisesine çıkarken olacak.
Kimden Ekipmanlar
Toplumda bisikletin lastikleri ne kadar ince ise sürtünme kuvveti o kadar az olacak ve hızlı gidecek diye bir düşünce var. Ama tur bisikletinde ince lastiğin dezavantajları daha fazladır. Yukarıda belirttiğim yere tutunamama zorluğunun yanında ince lastiklerin yere temas eden kesitini azaltmak için daha yüksek basınçta şişirilmesi gerektiğinden yoldan gelen titreşimleri de sönümleyemeyecektir. Buda dirsek, bilek ve kollarda daha fazla ağrı oluşması demektir. Gürcistanda benzin istasyonlarında kompresör olmadığında lastik patlaması durumunda elimdeki pompa ile gerekli basıncı sağlayamayacağımdan lastiğin yerle temas eden kesiti daha kalın lastiğin temas eden kesitinden daha fazla olacağından hem sürtünme kuvveti artacak hem de lastik daha çabuk deforme olacaktır. Bu konuda Schwalbenin sitesinde gerekli açıklama mevcuttur. Bu arada lastiğin max şişirme basıncının 110 psi olduğunu benim 100 psi hava bastığımı belirteyim.

10 Ağustor 2013
Bontrager lastikler tam bir hayal kırıklığı oldu. Van turunda sona geldiğimde arka lastiğin deforme olup parçalanmaya başladığını gördüm. Aynı lastikle Trakya turunu tamamlarım diye düşünmeme rağmen turun ortalarında durumun pek parlak olmadığını görüp evden eski lastiğimi istedim. Uzunköprüde Bontrager ı atmak zorunda kaldım. Bu lastikler çok düzgün asfaltta performans amaçlı kullanılabilir ama tur bisikletinde özellikle de soğuk asfaltta, mıcırda ve stabilize yolda kullanılması uygun değil.
Kimden Ekipmanlar
Geçen yıl bisikletimin km saati bozulmuştu. Bu yılki turlarda kullanmak için km saati araştırmaya başladım. Modelden modele sıçrarken sonunda kendimi GPS cihazı seçerken buldum.
Garmin in bisiklet için ürettiği Edge 500 ü harita yükleyemediğim ve max 15 saatlik kullanım süresi nedeniyle, Edge 800 ü ise yüksek fiyatı ve yine 15 saatlik kullanım süresi nedeniyle tercih etmedim. Kaçkar a gideceğimiz zaman almayı düşündüğüm ama Türkiyedeki fiyatı bütçemi aştığı için alamadığım Garmin Dakota 20 model GPS te karar kıldım.
Kimden Ekipmanlar
Dakota 20 ye harita yüklenebiliyor ve cihaz 2 adet kalem pille 20 saat kullanılabiliyor.
Kimden Ekipmanlar
Pil ömrü ve kalem pille kullanılabilmesi bu cihazı tercih etmemdeki baş etken oldu. Yıl başı öncesi ABD de kara Cuma indiriminde fiyatı 169,95 $ a inen cihazı bisiklete bağlama aparatı ve ekran koruyucu ile birlikte 201 $ a aldım, kargo ücreti ile birlikte 236 $ ödedim. Şu anda sadece cihazın fiyatı 236 $. Tabi birde toplam 78 TL gümrük ve damga vergisi ödedim. Bu yazdıklarımdan sonra bisiklet turlarında GPS gerekli mi diye bir soru aklınıza takılabilir. Bisiklettte GPS olmazsa olmaz bir alet değil, hatta karayolunu kullanarak tur yapmayı düşünüyorsanız hiç gerekli değil. GPS eksikliğini şimdiye kadar 3 kez hissettim. İlki Yazılı Kanyondan Antalyaya giderken fazla kullanılmayan toprak yolda, ikincisi Kaçkarda zirveye çıkarken ve Naletleme Geçidinden Aydere doğru giderken elimde GPS kayıtları olmasına rağmen cihaz olmadığından faydalanamamıştık. Son olarak ise geçen yıl ara yollardan Kerpeden Karasuya giderken yine fazla kullanılmayan yollarda önümüze çıkan yol ayrımlarında yolu soracak insanda olmadığından GPS ihtiyacı hissetmiştim.
Kimden Ekipmanlar

10 Ağustos 2013:
Cihazdan memnunum beklentilerimi karşıladı ama 20 $ daha pahalı olan Oregon 450 yi biraz daha büyük ekranı nedeniyle tercih etmek daha mantıklı olabilir.

Bisiklet üzerindeki son değişiklik ise yeni arka bagajım. Turlarımı yakından izleyenler bilir ilk kullandığım Bontrager bagaj 2. Trans Uludağ turunda dağdan inerken kırılmıştı. 2. Aldığım ve çok güvendiğim Alman malı bagaj ise geçen yıl Mestiaya giderken yolda kırılmıştı ve turu zor şartlarda tamamlayabilmiştim. Bu sefer tur bisikletçileri arasında çok tutulan Tubus Cargo model bagaj aldım.
Kimden Ekipmanlar
Kimden Ekipmanlar
Kimden Ekipmanlar
Kimden Ekipmanlar
Bagaj ilk bakışta zayıf görünüyor.
Kimden Ekipmanlar
Yalnız kaynaklar çok düzgün.
Kimden Ekipmanlar
Bagajın taşıma kapasitesi 40 kg olarak verilmiş. Bundan önce aldığım bagajların taşıma kapasitesi 25 kg dı.
Kimden Ekipmanlar
Kimden Ekipmanlar
İnternet sitelerinde bu bagajın malzemesi için Molibden alaşımlı çelik deniyordu ama bagaj görünüşü ve hafifliği ile alüminyum izlenimi bırakıyor. Eğer Molibdenli çelikten üretilmiş çekme boru ile yapıldıysa yolda kırıldığında kaynak yaptırılabilir.
Kimden Ekipmanlar
Eğer bu bagajda kırılırsa bunu şablon olarak kullanıp demir çubuktan bagaj yaptıracağım. Bagajı Pedal bisikletten 195 TL ye aldım. Buradaki fiyatı yurt dışından getirtmekten daha ucuz.

10 Ağustos 2013
Bagajdan çok memnun kaldım. 4.700 km civarında  yol yaptım hiç bir sorun çıkmadı. Üstelik bu yolların bir kısmı son derece kötüydü. Bagajın bağlantı vidaları yaptığım turlar boyunca hiç gevşemedi. Normalde bagaj vidalarını en geç 2-3 günde bir kontrol etmek gerekir ve gevşediğini görürsünüz ama bu bagajın bağlantı vidaları asla gevşemedi. Bunun nedenini bagajın rijit yapısı nedeniyle yük altında esnememesine bağlıyorum. Ayrıca bagaj ile verilen ve alt bağlantılar ile kadroya bağladığımız vida delikleri arasında kullandığımız yüksükler de olabilir.

Kimden Ekipmanlar
Turlarda artık Husky Sawa model çadırımı kullanacağım. Artık Husky Bird model çadırımı ailece çıkacağımız tatillerde kullanacağım. Çadır alüminyum pollü rüzgara dayanıklı bir çadır ama şiddetli yağmurda maalesef havalandırma açıklığından içeri su damlatıyor. Husky Bird geçen yaz Akyakada deli gibi esen rüzgarda sapasağlam ayakta kalmayı başarabilmişti. Tek kişi kullanmak için şu anda en uygun çadır Husky Bizam. 2 kişi kullanmak için ise Husky Bird.
Kimden Ekipmanlar
Çadırın altına tabanını ve şişme matımı korumak için Detachlondan aldığım bir örtüyü kullanıyorum. Ağırlığı 120 gr.
Kimden Ekipmanlar
Geçen yıl kendi kendine kevgire dönen Husky şişme matımı sağ olsunlara ithalatçısı Meydan Kamp ın servis elemanları yenisi ile değiştirdiler ama artık Husky e güvenemediğimden yeni bir mat arayışına giriştim ve Termarest'in Neoair Trekker modelini seçtim.
Kimden Ekipmanlar
Mat oldukça küçük boyutlu, 570 gr ağırlığında ve şiştiği zaman kalınlığı 6,3 cm oluyor.
Kimden Ekipmanlar
Kimden Ekipmanlar
Matla birlikte birde taşıma kılıfı geliyor.
Kimden Ekipmanlar
Kimden Ekipmanlar
Oldukça rahat bir mat.
Kimden Ekipmanlar
Matın bana maliyeti kargo dahil 65 Pound. Gümrük vergisi sınırını aşmadığından vergi yok.
Kimden Ekipmanlar

10 Ağustos 2013
Bu mattan son derece memnun kaldım. 6.3 cm kalınlığı ile yerdeki engebeleri, taşların çıkıntılarını hissetmeden rahat bir uyku uyuyup sabah dinlenmiş olarak kalkıyorsunuz. Üstelik kolay temizleniyor. Tek kusuru üzerinde dönerken çıkan gıcırtı sesi ama buna da bir süre sonra alışıyorsunuz.

Bu güne kadar Detaclondan aldığı Quechua marka şişme yastık kullanıyordum ve oldukça memnundum ama aldığım 3 yastıktan 2 tanesinin üstelik pek kullanmadığımız halde patlaması nedeniyle elimdeki yastığında yakında patlayabileceğini göz önüne alıp Trekmates ın şişme yastığını aldım.
Kimden Ekipmanlar
Yastığın bir kılıfı var ve kılıfın üste gelecek kısmına ince bir elyaf tabakası ile takviye yapılmış. Bu başınızı daha yumuşak bir yüzeye koymanızı sağlıyor.
Kimden Ekipmanlar
Kılıfın içinde şişirilecek plastik bir balon var. Görünüsü çok basit ama dikiş yerlerinden açılmadığı sürece patlasa bile lastik yaması ile yamamak mümkün.
Kimden Ekipmanlar
Balonu şişiriyorsunuz.
Kimden Ekipmanlar
Tabi bu kadar çok şişirmeye gerek yok.
Kimden Ekipmanlar
Sonrada balonu kılıfın içine sokuyorsunuz. Eğer balon tamir edilemeyecek şekilde patlarsa kılıfa giysilerinizi doldurup yastık oluşturabilirsiniz. Nakit fiyatı 20 TL.

10 Ağustos 2013
Yastığın balonu ikinci kullanımda sibobunun malzemeye yapıştırıldığı yerden hava kaçırmaya başladı. Atlas Kamp yenisi ile değiştirdi. İkinci balon sorun çıkarmadı. Oldukça rahat bir yastık.

Kimden Ekipmanlar
Uyku tulumum yıllardır kullandığım Eusobio Sportun Cacoon 300 modeli kaz tüyü.
Kimden Ekipmanlar
Oldukça küçük ve hafif. Şimdiye kadar işimi rahatlıkla gördü. Kış şartlarında yetersiz gelse de yazın yüksek rakımda bile beni üşütmedi. Fiyatı oldukça uygun.
Kimden Ekipmanlar
Geçen yıllarda kullandığım Detour çantaların birinin kancaları Trans Kaçkar turunda kırılmıştı. Geçen yıl Gürcistan turuna Uğurdan ödünç aldığım aynı model çanta ile çıkmıştım. İstanbula döndüğümde hava alanında diğer çantamı da kancaları kırık olarak teslim alınca Almanyadan arkadaşım 1 yıldır almaya çalıştığım Ortlieb in Bike-Packer Plus model çantasını getirdi.
Kimden Ekipmanlar
Kimden Ekipmanlar
Çantaların hacmi 42 Litre. 2 litre fark 2 cepten kaynaklanıyor.
Kimden Ekipmanlar
Kimden Ekipmanlar
Bu çantayı tercih etme nedenim içine toz girmesini engelleyen iç kapağı, çantayı kapatmaya yarayan kapağı, ön cebi ve kumaş görünümlü malzemesi. Yalnız çantayı çok az bir yükle kullandığınızda çok pejmurde görünüyor. Classic modeli kıvrılarak kapatılması nedeniyle istendiği kadar küçültülerek daha derli toplu hale getirilebiliyor. Bu modeldeki dış cepler yolda her an lazım olabilecek malzemelerin el altında bulunması nedeniyle bir avantaj sağlıyor.
Kimden Ekipmanlar
Bu modelde de diğer Ortlieb çantalarda olduğu gibi arkadan gelen araçlar tarafından görülmeyi sağlayacak reflektör var.
Kimden Ekipmanlar
Çantanın içinde fermuarlı file bir cep var.
Kimden Ekipmanlar
Fazla göze batmamak için renkli modellerden uzak durdum. Siyahı ise tozu çok belli edeceğinden tercih etmedim.
Kimden Ekipmanlar
Ortlieb bu modelde QL2 bağlantı sistemini kullanmış. Bu bağlantının QL1 e göre en belirgin özelliği kancaların ve alt bağlantının yerlerini değiştirmek için allen anahtarına ihtiyaç duyulmaması. Bu ayarlar bagaja ilk bağlanacağında yapılıp bir daha değiştirmeye ihtiyaç duyulmayacağı için bir üstünlük olarak görmüyorum. Ayrıca hepimizde allen takımı var. Geçen yıl aldığım gidon çantam da aynı renk ve aynı malzemeden yapıldığı için takımı tamamlamış oldum. Bu çantanın Almanyada satış fiyatı 169,95 € arkadaşım iskonto yaptırıp 153 € ya aldı.

10 Ağustos 2013
Tek kelime ile mükemmel ödediğiniz her kuruşu hak ediyor. Değil yağmur suyun içinden geçseniz içine koyduklarınızı düşünmenize gerek yok. Temizliği kolay. Çamurlandığında yolda çeşme başında veya evde küvette içindekileri çıkarmadan yıkayıp kurutuyorum. Eğer uzun bir tura çıkacaksanız ve eşyalarınızın zarar görmesini istemiyorsanız Ortliebin dışında bir çanta düşünmeyin.

Kimden Ekipmanlar
Bu çantalara ilave olarak birde Pack-Rack model çanta getirttim. Bu çantada çadır, ve uyku malzemelerimi taşımayı düşünüyorum. Gün içinde kolay ulaşabilmek için yiyecek malzemelerini taşımak için de kullanabilirim.
Kimden Ekipmanlar
Bu çantanın en büyük avantajı bagaja sabitlemek için ip kullanmaya gerek duyulmaması. Çantanın kendi üzerindeki bağlantı ipleri ile yan çantalara her iki başından tutturulabiliyor.
Kimden Ekipmanlar
Bu çantanın S, M, L, XL olmak üzere 4 farklı boyu var. Ben 31 litrelik M boyunu aldım. Bana maliyeti 47 €. Bu çanta maalesef sadece Classic modeldeki malzemeden üretilmiş. Renk dışında başka bir malzeme seçeneği yok.

10 Ağustos 2013 
Son derece kullanışlı. Yolda matım, uyku tulumum ıslanacak endişesi sona eriyor. Eğer çadır, uyku tulumu, mat üçlüsünü bu çantada birlikte taşıyacaksanız yağmurlu günlerde ıslak olarak paketleyeceğiniz çadırınızın diğer iki malzemeyi ıslatmaması için onları naylon poşete koyup taşıyın. Ben uyku tulumumu bir naylon poşete, şime matım ile şişme yastığımı diğer bir poşete koyup tur boyunca o şekilde taşıyorum.

Kimden Ekipmanlar
Turlarda yanımda mutlaka çamaşır asmak için ip ve yeteri kadar mandal da taşıyorum.
Kimden Ekipmanlar
Kablo bağı da yanımızda bulunması gereken malzemelerden. Ayrıca yanımda mutlaka ıslak zemine bile yapışabilen gri bantta bulunduruyorum. Bu bantlar hem iyi yapışıyor hemde çok dayanıklı.
Kimden Ekipmanlar
Sizlere birde kullandığım fotoğraf makinesini tanıtmak istiyorum. Fotoğraf makinesi tercihimi yıllardan beri Sony den yana kullanıyorum ve çok memnunum. 2011 yılına kadar Sony W100 model bir makine kullanıyordum. O makineyi bir gece turunda cebimden düşürünce Sony HX5V model bir fotoğraf makinesi aldım. Turlardan tanıdığınız arkadaşım Uğur Kaçkar dönüşünde çektiğim fotoğrafları görünce Nikon Coolpix makinesini satıp yerine benim makinemin bir üst versiyonu olan Sony HX7V modelini aldı. O makinenin pikseli, optik zoomu daha yüksek ve ayrıva 3D fotoğraf çekebiliyor. Tabi o fotoğrafı görebilmeniz için uygun TV nizin olması gerekiyor.
Makine compact bir cihaz. Bunu tercih etmemin nedeni küçük, hafif ve kullanımı kolay olması. Bisiklet üzerinde giderken durmadan fotoğraf çekebiliyorum.
Kimden Ekipmanlar
Titreme önleyici moda aldığımda bozuk zeminde giderken bile net fotoğraflar çekebiliyorum. Bu özelliği Kazbegi ye giderken minibüste bozuk yolda giderken çektiğim fotoğrafları incelerseniz görebilirsiniz. Gece elde çekim modunda tripod kullanmadan oldukça başarılı fotoğraflar çekebiliyorsunuz.
Kimden Ekipmanlar
Fotoğraf makinem bu karelerde modellik yaptığından görüntüleri cep telefonumla çektim. Bu bilgiden sonra makinenin tanıtımına geçeyim. Makine 10 MP fotoğraf çekebiliyor. Biliyorsunuz artık yüksek MP in biz kullanıcılar için çok önemli olmadığı herkes tarafından biliniyor. Makinenin optik zoom u 10x. Makinede dijital zoomun yüksek olması sizin objeyi çok yaklaştırıp net fotoğraflar çekemezsiniz. Alacağınız makinede optik zoom değerine dikkat edin. 1920x1080/50 i HD video çekebiliyor. Bu makine yeni çıktığında reklamı kendisini video kamera sanan fotoğraf makinesi diye yapılıyordu. Çeşitli inceleme yazılarında video çekimi fotoğraf çekiminden daha başarılı bulunuyor. Makinede ayrıca pusula ve GPS özelliği var. Bu sayede makinenin ekranından yönünüzü görebiliyorsunuz. GPS özelliği açıksa fotoğrafı çekerken uydudan aldığı koordinatları fotoğrafa işliyor. Böylece fotoğrafı panoramio fotoğraf sitesine yüklediğinizde harita üzerinde fotoğrafın çekildiği yeri görebiliyorsunuz.
Kimden Ekipmanlar
Akıllı seçim modunda tek bir düğmeye basarak video çekimine başlayabiliyorsunuz. Ayrıca makine panoramik fotoğraf ta çekebiliyor.
Kimden Ekipmanlar
Makinemden son derece memnunum ama bazen DSLR makineler ile çekilen arka planı bulanık, objenin ön plana çıktığı fotoğrafları görünce acaba şartlarımı zorlayıp alsam mı diyorum.
Kimden Ekipmanlar
Sonra makinenin ağırlığından dolayı taşıma ve çekim zorluğunu ve ilave lens ihtiyacını göz önüne alınca vazgeçiyorum.
Kimden Ekipmanlar
Makinemde eksikliğini hissettiğim şeylerden birisi vizörünün olmaması. Bu özellikle güneşli açık hava çekimlerinde körlemesine çekim yapmama neden oluyor. Sony DSLR ile compact sınıf karışımı fotoğraf makineleri Nex modellerde bile vizör koymadığına göre bu modellerde de vizör beklemek hayal gibi görünüyor. Şü anda bu makinenin son modeli Sony HX20. O modelde 20x optik zoom var ve arka çekimi bir program sayesinde DSLR makinelerdeki kadar başarılı olmasa da bulanıklaştırabiliyorsunuz. Eğer bir gün yeterli bir bütçe oluşturabilirsem o makineyi almak istiyorum ama şimdilik o ihtimal biraz uzak görünüyor. Tabi bu arada küçük boyutları, hafifliği ve bu modelde eklenen vizörle daha düzgün kareler çekmeye imkan tanıyan, objektifi neredeyse kompakt makine kadar kapanan Sony Nex6 yı göz ardı etmemek gerekiyor.
Kimden Ekipmanlar
Gürcistanda geçeceğimiz zorlu dağ yollarını göz önüne alınca lastik konusu iyice kafama takıldı ve sonunda dayanamayıp uygun fiyatı ve ücretsiz kargo imkanı nedeniyle bir çift Schwalbe Marathon Plus Tour model 700x35 lastik satın aldım. Lastikler İngiltereden Pazartesi günü kargoya verilmiş Çarşamba günü öğle saatlerimde DHL tarafından evime ulaştırıldı.
Schwalbe Marathon serisi lastikler yüksek patlak direnci ile tur bisikletçilerinin gözde lastiğidir.
Kimden Ekipmanlar
Lastiğin patlama direnci firmanın kodlama sistemine göre en yüksek seviye olan 6 ile tanımlanıyor.
Kimden Ekipmanlar
Ülkemizde bu lastiğin Marathon Plus serisine rağbet edilirken Marathon Plus Tour nereden çıktı diye düşünebilirsiniz. Schwalbe'nin kataloğunu incelediğimde bu lastiğin hız, yere tutunma özelliği, patlak direnci ve yan yüzeylerin direnci açısından aynı olduğunu gördüm. Tour modelinde Marathon Plus ile ortaya çıkan fark karlı ve toprak zeminde yere daha iyi tutunması. Bunu sağlayan ise gördüğünüz daha derin diş yapısı. Lastiğin sırt deseni fotoğrafta açıkça görülüyor. Turlarımda stabilize dağ yollarını sıkça tercih ettiğim için tercihim bu lastikten yana oldu. Lastiklerin çiftini 44,14 Pound a aldım. Ülkemizdeki satış fiyatlarına göre oldukça uygun. Üstelik kargo ücreti de yok.

10 Ağustos 2013
İlk defa bir turu lastik patlatmadan tamamladım. Çok memnunum gevşek zeminde zemini iyi kavrıyor, patinaj yapmıyor.

Kimden Ekipmanlar
Uzun zamandır turlarda şarj sıkıntısı yaşıyordum. Bu nedenle 2 veya en geç 3 günde bir kampingde veya otelde konaklama ihtiyacı hissediyordum. Telefonumu daha uzun süre kullanabilmek için gündüzleri bile telefonumu kapatıyor arada bir açıp arayan olup olmadığını kontrol ediyordum. Bu durum birden fazla kişi ile çıkılan turlarda haberleşme açısından olumsuz sonuçlar doğuruyordu. Uzun süre güneş enerjisi ile şarj eden bir cihaz almayı düşündüm ama bu cihazların makul fiyata satılanlarının panellerinin boyutlarının küçüklüğü beni bu aletin sorunumu çözeceği konusunda ikna edemedi. 2 gün önce Sony satıcısı Morfareden gelen mail dikkatimi çekti mailde telefon şarj etmek için çeşitli cihazlar tanıtılıyordu. Tek sefer şarj eden cihazlar 43 TL den başlayan fiyatlarla satılıyordu. Benim ilgimi telefonu 3 kez şarj edebilen aynı anda tablet pc yi de şarj eden cihaz ilgimi çekti. Kısa bir inceleme sonucu cihazı satın aldım ve az önce elime geçti.
Kimden Ekipmanlar
Cihaz ile birlikte bir kablo ve adaptör geliyor. Cihazı prizden veya PC nin USB girişinden şarj edebiliyorsunuz. Prizden 7.5 saatte şarj oluyor. USB den şarjda bu süre çok daha fazla sürüyor. Cihazdan aynı anda 2 telefon veya 1 telefon 1 tablet şarj edebiliyorsunuz.
Kimden Ekipmanlar
Ağırlığı 198 gr. Fiyatı 157 TL.
Kimden Ekipmanlar
Hemen deneme yapıp önce cihazı şarj ettim sonra da cihazdan telefonumu. Yalnız bu cihaz hala GPS imin ve fotoğraf makinemin pillerini şarj etme sorunuma bir çözüm getirmiş değil.

10 Ağustos 2013
Aküden çok memnun kaldım. Telefonumu, ipodumu ve USB den şarjlı kalem pillerimi şarj ettim. Şimdiki fiyatı 200 TL nin üzerinde Tam zamanında çok iyi fiyata almışım. Bundan sonra benim için bir turun olmazsa olmazlarından.

Kimden Ekipmanlar
Ön bagaj konusunda bir süreden beri her aklıma geldiğinde vazgeçiyordum. Bunun nedeni, şunu fark ettim ki çantalarım ne kadar büyük olursa yüküm de o ölçüde artıyor. Yükleme konusunda adeta her şey dahil tatile gidip tabaklarını tepeleme dolduran insanlar gibiyim. Birde ön bagaj alırsam bisiklete ön çanta da yükleyebileceğim ve şimdi bile yerinden kalkmayan bisiklet o zaman hiç kalkmayacak. Ama geçenlerde internette gezinirken yurt dışı bir sitede Tubus Ergo Nova ön bagaja hatırı sayılır bir indirim yaptıklarını görünce dayanamayıp aldım. Bagaj 50.13 €, kargo ücreti 15 €. Toplamda 65,13 € fiyat gerek yurt dışında gerekse yurt içinde bu bagaj için istenen ücretten oldukça ucuz. Bu ürün ülkemizde 80 € ya satılıyor. Yurt dışından alırsanız kargo ücreti ile yine bu rakama yaklaşıyor.
Kimden Ekipmanlar
Tubus bu bagajın parçalarını da mükemmel dizayn edilmiş bir karton kutuya koyup onu da bagaja bağlamış.
Kimden Ekipmanlar
Bagajı şimdilik kullanmayı düşünmüyorum. Belki ileride kullanırım. Tabi şimdi bu bagaja uygun birde ön çanta almak gerekiyor.
Bisikletle tur yapmaya heveslenip bu işe yeni başlayacakları bir kez daha uyarmak istiyorum. Burada gördüğünüz malzemelere ve fiyatlarına bakıp fikrinizden vazgeçmeyin. Başta da belirttiğim gibi makul fiyata alacağınız başlangıç seviyesi ekipmanlarla bu işin keyfini pekala sürebilirsiniz. Bu konuda yol arkadaşım Ali Babi'nin blogunda tanıttığı uygun fiyatlı daha mütevazi malzemelerin inceleme yazısından yararlanabilirsiniz.
www.zamaninseyyahi.blogspot.com
Turlarda hiç bir şeyden çekmedim kırılan jant tellerimden çektiğim kadar. Herhalde daha ağır yüke maruz kaldığından hep arka jant telleri kopuyor. Yanımda tedbir amacı ile jant teli ve akord anahtarı taşımaya başladım ama bu sefer genellikle ruble tarafından kopan teller nedeni ile bunun da çözüm olmadığını görüp ruble sökme anahtarı almaya karar verdim. Tabi iş bununla da bitmiyor anahtarın yanında birde rubleyi sabitlemek için anahtar almam gerekti. Evanscycles aletlerde 3 al 2 öde kampanyası yapmıştı bende yanında birde pedal sökme aparatı aldım. Kargom belirsiz bir nedenden geri dönmüş, yeniden yolladılar ve yanında özür mahiyetinde elektrolit ihtiva eden sıvı yapımında kullanılan tablet yollamışlar. Tabi iş sadece bu anahtarlarla bitmiyor yanımda birde açık ağızlı 21 anahtar taşıyacağım. Şimdi siz bunlara ne gerek var tekerlek bisiklete bağlıyken rubleyi sökmeye yarayan basit, küçük ve hafif anahtarlar var ondan kullansana diyebilirsiniz. Ondan da var ama yaptığım araştırmalarda bu aletlere pek güvenilmememesi gerektiğini okuyunca bunu da taşımaya karar verdim. 1 kilo eksik, 1 kilo fazla ne fark eder?
Kimden Ekipmanlar
Sony nin şarj aküsünü aldıktan sonra telefonumun şarj problemini çözebilmiştim ama GPS için hala bir çözüm bulamamıştım. Acaba GPS in şarjlı pillerini USB çıkışı olan bu akü ile şarj edebilir miyim diye araştırınca USB den şarj edilen piller olduğunu görünce hemen siparişi verdim. Bu gün pillerim geldi böylece şarj problemimi bir ölçüde çözmüş oldum.

10 Ağustos 2013
Piller GPS cihazımda 1 gün gidiyor ama USB den şarj olabilmesi nedeniyle Sony akü ile şarj edip yeniden kullanabiliyorum. Memnunum.

Kimden Ekipmanlar
Nihayet Van turunda İstanbuldan itibaren birlikte pedal çevireceğimiz İrfan'ın sayesinde ön bagajıma takmak için ön çanta ihtiyacımı da hallettim. Çantayı İrfan ile Türkiyeye getirtmek geç aklıma geldi. Önce www.wiggle.com adresinden çantaları İrfanın adresine yollatmak aklıma geldi ama siparişi verirken teslimatın 6 iş gününde gerçekleşeceği yazısını okuyunca önümüzde o kadar zaman olmadığı için vaz geçtim. Sağ olsun İrfan bulunduğu şehirde araştırdı ama mağazaların stoğunda gri renk çanta bulamadı. Yalnız ilk gittiği satıcı hafta sonuna doğru geleceğini, kamyonun yolda olduğunu söylemiş. Az önce İrfan çantaların geldiğini gidip alacağını bildirdi. Sonunda çantalarıma kavuştum. Henüz elime alamasam da ha bende ha İrfanda ne fark eder ki?
Şimdi size biraz çantaları tanıtayım. Ortlieb front Roller Plus model ön bagaj çantası.
Kimden Ekipmanlar
Çantaların malzemesi arkada kullandığım çantanın malzemesinden. Dışı kumaş ve sürtünmelere klasik modelden daha dayanıklı. Ayrıca kir tutmuyor, kolay temizlenebiliyor.
Kimden Ekipmanlar
Çantanın bagaja bağlantısında yine arkada kullandığım çantalardaki gibi QL2 bağlantı sistemi kullanılmış.
Kimden Ekipmanlar
Çantanın kapatma sistemi classic modelle aynı ve önünde cep yok. İç hacmi 25 litre. Arka çantaların kapasitesi 40 litreydi. Önde bu çantayı seçmemin nedeni gidona binen yükü fazla arttırmak istememem ve ön bagajın taşıma kapasitesi 15 kg olduğu için bu sınırı aşıp bagajın kırılmasını engellemek. İrfana yardımları için çok teşekkür ediyorum.
Kimden Ekipmanlar
Sonunda bende pes ettim ve yağmura karşı ayakkabımı korumak için kılıf aldım. Kulananlardan bunun ayakkabıları korumada çok başarılı olmadığını biliyorum. Ayrıca geçen yıl göller turunda Uğur kullanmış ve hava almadığından ayaklarımı terletti demişti. Kısa süreli korunma veya hafif çisentili yağmurda bisiklet sürmek için olabilir diye düşünüyorum. Zaten yağmurdan korunsanız bile bu sefer kullandığınız malzemeler terlemenize neden oluyor ve yağmurdan olmasa da terden ıslanıyorsunuz. Kılıf Shimano marka, fiyatı ise umduğumdan pahalıymış. Detachlonda etiket fiyatı 65 TL, ben indirimli fiyatı olan 50 TL den aldım. Detachlonun kendi markası olan kılıf ise 34 TL.
Kimden Ekipmanlar
Turda ağır yük altında özellikle arka jantta tel kopmaları sıkça yaşanan bir sorundur. Tur bisikletleri V frenli olduğundan bu durumda yalpa yapmaya başlayan arka teker frene sürterek sürüşü de güçleştirmektedir. Son günlerde ülkemizde satılmaya başlayan Unior 1669 adlı bu alet sorununuzu çözmeye büyük ölçüde yardımcı olabilir.
Kimden Ekipmanlar
Alet preste çelik bir levhanın şekillendirildikten sonra ısıl işlem ile sertleştirilmesi ile yapılmış.
Kimden Ekipmanlar
Görüldüğü gibi rublenin somununa kuvvet uygulayacak kısmın derinliği oldukça az ve yabancı bir kaynakta en fazla eleştirilen de bu durum. İyi tarafı bükülen kısmın aynı zamanda akord anahtarı olarak kullanılabilmesi, tabi sizin tel başınızın uygun olması şartı ile. Ürün ülkemizde 30 TL ye satılıyor.
Kimden Ekipmanlar
Diğer ürünse NBT2 (Nice Best Things 2). Aynı yabancı kaynağa göre diğer üründen daha fazla beğenilmiş.
Kimden Ekipmanlar
Ürün paslanmaz çelikten döküm yöntemi ile üretilmiş.
Kimden Ekipmanlar
Ürünü ön plana çıkaran özellikler Paslanmaz çelikten üretildiğinden ömür boyu parlak kalacağı, somuna tutunan tırnakların daha uzun olduğu için aşınmaya ve zorlanmaya daha mukavemetli olması.
Ürün kullanma kılavuzu ile birlikte satılıyor ki bu hayatında hiç ruble söküp takmamış olanlar için ayrı bir avantaj. Fiyatı 17 Pound, kargo ücreti 4 poun toplam 21 pound. Diğerine göre oldukça yüksek.
Kimden Ekipmanlar
Bu tür ürünleri tanıtan ve karşılaştıran İngilizce internet sayfasını aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz.
http://pardo.net/bike/pic/fail-029/
Böylece artık bisikletle ilgili malzeme ihtiyacım kalmadı. Artık yaz turlarını sorunsuz yapabilirim. Eğer soğuk hava şartlarında tur yapmaya karar verirsem o zaman giysi ihtiyacım için yeniden malzeme temin etme yoluna giderim.
Yollarda görüşebilmek umudu ile.

22 yorum :

  1. Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Orhan Abi,

    Turlarınız ait eşsiz fotoğrafları görüntüleyen makineniz hakkında da bilgi verir misiniz?
    Anlatımlarınız için de ayrıca çok teşekkür ederim.

    Saygılarımla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önder Bey fotoğraf makinam ile ilgili bilgileri ve neden bu makinayı kullandığımı yarın konuya ekleyeceğim. Hatırlattığınız için teşekkür ederim.

      Sil
  3. Merhaba
    Orhan Abi kullandığın ekipmanlarını tanıtacağın yazını ne zamandır bekliyordum.Aslında bir çoğunu tur günlüklerinin satır aralarında bulabiliyoruz ama özellikle tanıtmandan dolayı sana çok teşekkür ediyorum.Hem teknik hem fiat hem de nereden tedarik edildiğini bilmek bu ekipmanları almak isteyenler için güzel bir kaynak
    olacak .Ali Babi nin de tanıtımlarını okudum.Ali arkadaşımızda çok güzel bir rehber hazırlamış.Ümidim tura çıkan diğer arkadaşların da turlarının sonlarında ekipman performansları hakkında bilgiler vermeye başlamaları yönünde.Daha bu gün Bizam siparişim geldi ama yanlışlıkla Bird modelini göndermişler ,acaba bunumu kullansam deyip tam iadeden vazgeçmeyi düşünüyordum yazınızı gördüm.Yarın kesinlikle Bird ü iade edip Bizam göndermelerini isteyeceğim.

    saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bey öncelikle çadırınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın ama bence Bird ü gönderme konusunu bir kez daha düşünün. Şimdiye kadar yaptığım turlarımda genellikle Bird ü kullandım. Sawaj modelini sadece Trans Kaçkar ve Gürcistan turunda kullandım. 3 kişilik olduğu için sere serpe yerleşiyordum. Bir kere düzenli olmanıza gerek yok istediğiniz gibi eşyaları dağıtabiliyorsunuz çünkü çadır 3 kişilik. Ağırlığı Bizam'a göre 1 kg fazla ama bu benim için bir şey ifade etmiyordu. Bundan sonra Sawaj model çadırı kullanmaya karar vermemin ana nedeni Birdün yıpranmasını engellemek çünkü o çadırı yaz tatillerinde Akyakada da kullanıyoruz. Bird eskirse Sawaj 2 kişiye küçük geleceğinden yeni bir çadır alma ihtiyacı doğacak. Tercih yine de sizin elbet.

      Sil
  4. Orhan Abi,
    bir de kıyafet konusunun eksik kaldığını düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyafet konusu benimde aklımda ama yazlık kıyafet dışında kışa uygun kıyafetim olmadığı için yazmadım. Onları da Van turundan hemen önce yayınlamayı düşündüğüm seyahatte yanıma aldığım eşyalar ve çantaları yerleştirirken göz önünde bulundurduğum noktaları yazacağım yazımda tanıtırım. Şimdilik kışın bisiklet sürmeyi düşünmediğimden ve bu işe uygun giysilerin fiyatları çok yüksek olduğundan bu yönde malzeme temin etmeye yönelmedim. Eğer bir gün hayalini kurduğum Hindistan turunu yapmaya karar verirsem ilk işim bu tür malzemeleri temin etmek olacak. Şu andaki olanaklarımla bu tur ufukta bile görünmüyor.

      Sil
  5. Orhan Abi tavsiyenden sonra çadırı tekrar kurdum içine girdim ,
    dön o yana- dön bu yana
    şurda çantatalar, burda ben ,çantalardan bir sürü eşya boşalacak yayılacak,hesap-kitap , hımmm
    tekrar alıcı gözüyle baktım
    Ben de rahat olmayı sevdiğim için Bird daha uygun olacak,
    iade etmekten vazgeçtim.
    tekrar teşekkürler.
    Hindistan turuna gelince ;
    Eminim hedefi koyduktan sonra tur da gerçekleşecektir.Umarım en kısa zamanda sizi Ganj Nehri kenarında, tapınaklar önünde meşhur sarı
    t-shörtünüzle http://bisikletgezgini.blogspot.com için fotoğraflanmış olarak görürüz
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  6. Orhan bey malzemelerinizi güle güle kullanin, insallah bu malzemeler size uzun yillar hizmet ederler ve dilediginiz yerlere götürürler. Yolunuz daima açik ,neseli ve güvenli olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İrfan Bey. Van yolunda görüşmek üzere.

      Sil
  7. Çok faydalı bir yazı olmuş abi. Yeni aldığın malzemeler hayırlı olsun. Kullanım sonrası bu malzemeler hakkında oluşacak düşüncelerini de paylaşmanızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Aliciğim. Kullandıktan sonra elbette olumlu ve olumsuz yönlerini konu anlatımlarında satır aralarında paylaşacağım. Kimseden bir beklentim olmadığı, her şeyi kendi öz kaynaklarımla temin ettiğim için parasını ödediğim her şeyin eleştirisini yapma hakkını kendimde görüyorum.

      Sil
  8. Şu garminlerden her gezginde olması gerek, özellikle blog yazanlar için çok güzel haritalar veriyor. Bense kendi rota haritalarımı hep elle hazırlıyorum. Matını da beğendim. Yolda Olmak için güzel malzemeler.

    YanıtlaSil
  9. Orhan Ağbi Merhaba,
    Kaç zamandır sizi arıyacağım.Ha bugün ha yarın.Bu aralar mutlaka arayacağım.Evde bir doğalgaz tesisat değişimi olucak.
    Yeni malzemelerin hayırlı olsun.
    Aşağıdaki linlerdeki malzemeleri de bir inceleyin su geçirmez çantadan bir tane yanınızda bulunsun
    http://www.marintekstore.com/?catId=5&gId=5508
    Bence yanınızda aşağıdaki ipten alın 0,5 mm bulunsun en az iki adette karabina temin edin.Decathlon da karabinalar pahalı karaköyde ki doğa sporları (Meydan) mağazalarında daha ucuz.
    http://www.decathlon.com.tr/TR/yardimci-ip-3mm-x-10m-212953405/
    Siz daha iyi bilirsiniz ama slick lastikler sizi yolda üzebilir.Benim evde durup duruyorlar.Asfaltta en ufak bir nem olsa dahi kayıyorlar.Hele virajlarda.Ama üstüne yük falan binince ne tepki verir bilmiyorum.Fakat patlamama konusunda bir numaralar.
    Şimdiden hayırlı yolculuklar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabri bey uyarılarınız için teşekkür ederim. Marintek sitesinde görünen çantaların benzerini geçen yıl Atlas Kamp tan alıp geçen yılki Karadeniz ve devamındaki Gürcistan turumda kullanmıştım. O tura ait fotoğraflara dikkati bakarsanız arka bagajda yeşil sırt çantasının altında göreceksiniz. Bu çantayı çadırımı, çadır altlığımı, uyku tulumumu ve matımı yağmurdan korumak için kullandım. benim aldığım Karrimor'un 30 Lt lik çantasıydı. Yalnız bu çantaların malzemesi ince olduğundan bagaja ve yükü bağladığım gergi lastiğine sürtünmesinden dolayı çok çabuk deliniyor. Ben gri bantla delinen yerleri yamayarak kullandım. Bu yıl aldığım Ortlieb çantanın malzemesi daha kalın olduğu için işlevini layıkı ile yerine getirecektir.
      İpe gelince bu yıl tanıttığım malzemelerde aynı ipin yeşil olanı var. bende geçen yıl Detachlondan almıştım. Karabinaya gelince şimdiye kadar hiç ihtiyacım olmadı ama bu olmayacağı anlamına gelmez.
      Lastikler konusunda doğrusu bende endişeliyim. Van turunda duruma bakıp ona göre karar vereceğim. Gürcistanda en az 2 yerde toprak zeminden geçeceğiz. Bu lastiklerle Kazbeg dağında tepeye çıkabileceğimi hiç sanmıyorum. Muhtemelen 6,5 km bisikleti itmem gerekecek.

      Sil
  10. Orhan abi, gürcistan kısmına ait yazılarını komple okudum. Ellerine sağlık.
    Kamp mutfağı hakkında da bilgi eklemen güzel olur diye düşünüyorum.
    Ayrıca Yürüyerek şehir içi gezilerde dolaşırken giymek üzere yanına neler alıyorsun. Giyiminden dolayı kilisede ki ayinden çıkarıldığını yazmıştın. Bu konudaki uygulamaların neler.Bir de yağmurlu havalarda sürüş yaparken yağmurluk vs. kullanıyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kamp mutfağı ile ilgili malzemelerin tanıtımını da Van turu öncesi çantalarımı hazırladığımda yayınlayacağım. Yağmurlu havada sürüş yapmayı sevmiyorum ve ne yaparsanız yapın ıslanmak kaçınılmaz oluyor ama yine de yanıma kapşonlu bir yağmurluk alıyorum. Yağmurluk naylon olduğundan bu sefer terden ıslanıyorum. Ayakkabılar da ne yaparsanız yapın ıslanıyor onun için yanımda yedek giysi ve ayakkabı taşıyorum. Ayakkabıları şehirde dolaşırken de kullanıyorum.

      Sil
  11. Bir sorum opacakti en fazla 1 hafta surecek turlar icin nasil bir bisiklet secilmeli.
    En fazlaaksesuarlar dahil 1000 tl verebilirim on masa duz olsun diye dusunuyoru aklimde sirrus ve sedona 321 var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sorunuza şöyle cevap vereyim. Benim Kaçkar, Uludağ gibi turlarda kullandığım Trek 3700 dağ bisikletimi 2. el olarak 320 TL ye almıştım ve üzerinde hiç bir değişiklik yapmadım. 2010 yılında Muğladan Antalyaya giderken Finike girişinde karşılaştığım çift amortisörlü ucuz bir bisiklet kullanan Hollandalı erastmus öğrencisi Cino 10 gündür yolda olduğunu ve Ankaradan Antalyaya gittiğini söylemişti.Sirrus ile Uğur bizimle birlikte Van'a gelmeyi planlıyor. 321 ile de pek çok tur yapan arkadaşımız var. Bu işi yapmak için çok pahalı bisiklete ve malzemelere ihtiyacınız yok, en azından başlangıçta. 321 in eski modellerinde kadroda bagaj bağlantı deliği yoktu o konuya dikkat edin. Sele borusuna bağlanan bagaj heybe yüklendiği zaman sağa sola kayarak heybenin tekerleğe sürtmesine neden oluyor. Tavsiye etmem.

      Sil
    2. Bisiklet alirken benim ençok dikkat ettigim vites gurubunun en azindan Shimano XT olmasidir,böylece iyi bir baslangiç yapilmis olur ve yolda fazla sorun çikmaz. Bide yeni nesil bisikletlerin fren sistemleri genellikle disk fren oluyor ve buda yolda bir sorun oldugunda tamirini zorlastiriyor galiba(bu konuda sadece fikrimi söylüyebiliyorum çunki simdiye kadar hiç disk frenli bisikletim olmadi).Bence en iyisi V-fren seçilmeli.

      Sil
  12. ORHAN BEY SUPONSOR BULMA FİKRİ SİZE NE İFADE EDİYOR?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağımlı olmayı, bazı şartları yerine getirip kendinize ekonomik bir fayda sağlarken hareket esnekliğinizi kaybetmenizi ifade ediyor.
      Keşke küçük harfle yazıp birde adınızı soyadınızı yazsaydınız.

      Sil