23 Mayıs 2012 Çarşamba

GÖLLER TURU 7. GÜN YEDİGÖLLER - DÜZCE

18 Mayıs 2012 Cuma
Sabah aynı anda kalktık. Uğur hemen eşyalarını toparlamaya başladı. Ne o Uğur bu gün karne alacak öğrenciler gibi heyecanlısın erkenden kalktın dedim. Sen benim ne zaman geç kalktığımı gördün diye yanıt verdi. Hakikaten yol arkadaşlarım sabah kalkma ve yola çıkma konusunda hiç zorluk çıkarmadılar. Sadece Sülüklü gölde erken kalkıp 1 saat dolaştıktan sonra koğuş nöbetçisi ses tonunda sabah oldu arkadaşlar kalkın artık demiştim ve anında çadırların fermuar sesi duyulmuştu.

Aslında hepimiz heyecanlıyız bir yandan eve dönecek olmamız diğer yandan ise bu güzelliklerden uzaklaşacak olmamız bizleri buruk bir heyecana sürüklüyor. Bir an önce yola çıkmak için hemen kahvaltımızı yaptık. Kahvaltıda, geçen gün Eminle görüştüğümde söylediği çok güzel turlar düzenliyorsun ama günlük 120 - 130 km bol yokuşlu etaplar seçiyorsun üstelik yüklü bisikletle, etapları kısaltsan daha kolay yollar seçsen katılım çok daha fazla olur demişti. Uğura bunu söyleyip bu tur bize 100 TL ye mal oldu gelecek yıl bu turu ücretli olarak geniş kapsamlı düzenleyelim, örneğin bu işi 200 TL ye Göynükte otelde konaklama ve araç desteği ile üstelik sponsorsuz olarak yapabiliriz. İnsanlar sadece bisiklete binip turun keyfini çıkarır dedim. Erdal beni neden dışlıyorsun abi bende sizinle birlikte pedal çevirip zorluklara göğüs germedim mi dedi. Erdalcığım elbette seni dışlama gibi bir düşüncem yok ama Uğurla evlerimiz yakın olduğu için daha sıkı iş birliği içinde oluruz diye düşündüm dedim. Tur düzenleyen hiç kimse lütfen üzerine alınmasın. Hepsine sonsuz saygımız var bizimkisi sadece kamp alanında vakit geçirmek için yapılmış espri. Tur organizasyonu gibi bir düşüncemiz yok. En azından şimdilik.
Hazırlandık.
Kimden Yedigöller Düzce
Zor yollarda bana eşlik eden cefakar 3700 üm.
Girdiğimiz kapının ters yönündeki kapıdan çıkacağız bu gün. Yedigöllerde bu yolu ilk kez kullanacağım. Kapıya doğru giderken bizim çadır kurduğumuz yerin tam karşısındaki tepede 3 araç ve 3 çadır gördük belkide bizim meşhur koro bunlardı. Şimdi bende gidip tiey, tiey, tiey desem ne derler acaba?
Arkadaşlardan izin isteyip son bir görüntü almak için Büyükgöle gittim. Seyir terasındaki piknik masasının üzerindeki 2 boş bira şişesi acaba gece konser veren korodan mı kalmıştı?
Kimden Yedigöller Düzce
Çıkış kapısına geldiğimizde kimsecikler yoktu. Dün gece makbuz kesme işini sabah bırakan görevliler erken gideceğimizi öğrenince bize jest yapmışlardı.
Bu günkü yol haritamız:

Find more Mtn Biking in Turkey

Kapıdan çıkınca toprak yol başladı.
Kimden Yedigöller Düzce
Bu taraftaki tabelanın yanında fotoğraf çektirmeyi teklif ettim. Girişteki tabelanın üst tarafı kırıldığından Yedigöller ibaresi yoktu.
Yola devam ettik. Dünden beri başımıza musallat olan tasmalı köpek başımıza musallat oldu peşimizi bırakmıyor. Uğur bak ne vefalı hayvan akşam yarım tabak makarna verdim bu gün arkamızdan ayrılmıyor dedi. Yolda gelirken karşılaştığımız köpekleri hatırlatıp eğer köpekler saldırırsa bende senin arkana gizleneceğim dedim. Yedigöllerden beri sürekli iniyoruz. Arada bir pedal çevirdiğimde sağ dizim yine sızlıyor. İstanbula gidip dinlenince umarım geçer.
Kamp yerinden 6,5 km sonra Yığılca yol ayrımına geldik.
Kimden Yedigöller Düzce
Yol toprak ve iş makinelerinin palet izleri var yeni düzeltilmiş. Şu andaki haliyle yağışlı havada bu yolu kullanmak pek akıl karı değil.
Ben önümde giden Erdalın fotoğrafını çekerken Uğurda arkamdan benim fotoğrafımı çekmiş.
Bir süre sonra yol kenarında duran iş makinelerini gördük. İşçiler henüz iş başı yapmamışlardı. İleride yol dikleşmeye başlayınca Uğurla ikimiz devam ettik Erdal biraz daha geride kaldı. Yokuş çok dik değil ama nefes aldırmadan devam ediyordu. Bir süre bu şekilde gidip arada kısa su molası verdik. İlginçtir bu günde yokuş çıkmaya başladıktan bir süre sonra dizimdeki ağrı geçti. Tanrının beni yokuş çıkmaya mahkum ettiğine artık iyice inanmaya başladım.
Kimden Yedigöller Düzce
Uğur enerji içeceği ile takviye alıyor. Boludan beri saklıyormuş.
Uğur ben yürüyeceğim dedi nasılsa binsekte 5 km hızla çıkıyoruz. Kendi kendime binerek 5 km ile gidiyorsak iterek 3 km ile çıkarız en iyisi binerek çıkmak hem bunlar bana Gürcistan turunda kazanç olarak dönecek deyip devam ettim. Az ileride yol daha da dikleşince acaba inip yürüsem mi diye düşünmeye başladım. her dönemeçte dönünce ineceğim deyip devam ettim. Acaba ben mazoşist miyim? Erdal bir akşam Orhan abi dikkat ettim sen hiç Egeye gitmiyorsun Karadenize gittin, Akdenize gittin, Trakyaya gittin, Kaçkara gittin ama Egeye gitmedin dedi. Karar verdim Gürcistan turundan sonra yokuşlu, tepeli, dağlı turları bırakıyorum. Bende insanlar gibi deniz kıyılarında dolaşıp kumsallarda güneşlenip denize gireceğim. Kararımı duyan Erdal ve Uğur şimdiden gelecek yılki tur için rezervasyonlarını yaptırdılar. Erdal birde Kıbrıs turu yapsak deyince tamam dedim gelecek yıl Mayıs ayında Kıbrıs'a rakı turu yapalım, daha sonrada Ukrayna'ya kalkan balığı turu yaparız dedim. Böylece gelecek yılın resmi olmayan tur takvimini de belirlenmiş olduk.
İleride Yaylatepe köyü göründü.
Arkamda kalan yol.
Yaylatepeye biraz daha yakından bakalım. Yaylatepe köyünde yokuşun biteceğini öğrendiğimden köy girişinde çimento karan gence köyün adını sorup öğrenince yokuş ileride görünen burunda mı bitiyor diye sordum. Hayır bir burun daha var dedi. O buruna çok var mı dedim bayağı var diye hiçte duymak istemediğim cevabı verdi.
Dağlar muhteşem görünüyor.
Uğurda geldi.
Yeniden yola devam ettik. Köyden yaklaşık 3 km sonra nihayet yokuş bitti. 500 metrede başlayan tırmanışım 1240 metrede sona erdi.
Yolun devamı bu.
Kimden Yedigöller Düzce
Yaklaşık 5 dakika sonra Uğur geldi.
Yokuş Yedigöllerden çıktıktan 19 km sonra bitti. Yokuşun uzunluğu 12,5 km.
Uğurla Erdal'ı beklemeye karar verdik. Üşütmemek için rüzgarlıklarımızı giydik. Erdal'ın gelmesinin 1.5 - 2 saat süreceğini tahmin ettim.
Kimden Yedigöller Düzce
Erdal tahminimden önce geldi. Yine kamyonete bindi diyeceğim ama yolda buraya gelene kadar yanımızdan sadece bir Broadway geçti ki ona binmesi mümkün değil.
Yeniden yola çıktık. Yol buradan itibaren mıcır olarak devam ettiğinden özellikle inişlerde dikkatli olmamız gerekiyor ama inişin cazibesine kapılıp bir süre sonra süratimi arttırarak aldım başımı gittim. Uğurda peşime takıldı. Önümüze bir köy daha çıktı.
Ne fatura umurumda, ne haftanın hangi günü olduğu, nede ayın kaçı olduğu. Tek derdim bisikletim yol arkadaşlarım ve yağmurun yağıp yağmayacağı. Birde parasız yaşamayı becerebilsek o zaman çok daha iyi olacak her şeyden elimi eteğimi çekeceğim. Kendimi çok mutlu hissediyorum doğada, canım hiç dönüp eve gitmek istemiyor. Bu düşünceler içindeyken Bir köye geldim. Yol kenarındaki bahçede çalışan bir adamla selamlaştık. Durup sohbete başladık. Aynı ev içinde yaşayan oğlumla gün gelip haftalarca karşılaşmadığımı, karşılaşsak bile tek kelime etmeden birbirimizi delen bakışlarla yok saydığımızı düşünüyorum. Yoldaki hiç tanımadığım insanlar bana oğlumdan daha yakınlar. En azından sohbet ediyorlar bir şeyler ikram etmeye çalışıyorlar. Yollar bana mutluluk veriyor.
Köy girişinde tarlasında çalışan bir adamla sohbete başladık. Adam yıllarca yurt dışında çalıştıktan sonra memleketine dönmüş. Buraların geçim kaynağı fındıkmış. Göynük tarafında tavukçuluk yapıyorlar burada yapan yok mu diye sordu Uğur ya bir ya iki kişi yapıyormuş. Buraların ulaşımı zor dedi adam. Kışın buraya 3 metre kar yağdı. Yolu açmak için kar kürüme aracı geldi dedi. Köyün adı Mengen köyüymüş. Ahçıları ile ünlü Bolunun ilçesi Mengenle karıştırmayın sakın. Yolu sorduğumda 20 metre sonra mıcır bitiyor sıcak asfalt başlıyor dedi. Kendisine teşekkür edip ayrıldık. Köpekle de bu köyde vedalaştık.
Kimden Yedigöller Düzce
Aaşagıdaki vadide akan Mengen deresine paralel gidiyorduk.
Mengen köyünden sonra yol gerek asfalt kalitesi ile, gerekse doğası ile gerçekten çok güzeldi.
Aşağıdaki fotoğrafı gören Serap şu hale bak yükünden bisiklet görünmüyor dedi. Sonra Uğurun bisikletini görünce millet 2 tıngır eşya bağlayıp yola çıkmış o eşyalarla onlar işlerini halledebiliyorsa sen neden bu kadar çok şey yüklüyorsun? Burada da her işinde olduğu gibi abartmışsın, kendine hiç acımıyorsun dedi. Aslında bir bakıma haklı. Yanıma aldığım giysilerin en az yarısını kullanmadığımı eve gelince anladım.
Kimden Yedigöller Düzce
Bu günkü yolu nedense çok sevdim. Tur boyunca en çok keyif aldığım etap oldu. Belki son gün olması, belki çıkıştan sonra sürekli iniş olması olabilir. Belkide ilk kez havanın bu denli güneşli olup yağmur korkusu olmaması olabilir.
Yeşillikler arasında sakin bir yolda pedal çeviriyoruz.
Aşağıda akan dere çok güzel görünüyor.
Kimden Yedigöller Düzce
Arada bir kısa rampalarla karşılaşıyoruz ama bunlar keyfimizi bozmuyor aksine zevkle sürüyoruz bisikletlerimizi rampalara.
Bu nasıl keyifli bir yoldur böyle keşke geri dönüp yeniden geçecek zamanımız olsaydı.
Yığılcaya gelip girişte Erdalı beklemeye başladık. Yolun kenarına dizilmiş bu arabalar ilgimizi çekti. Yanımıza gelen bir gençle biraz sohbet ettik. Bu araçların plakaları yok ve trafiğe kayıtlı değilmişler. Aslında trafiğe çıkmaları da yasak ama göz yumuluyormuş. Yığılcanın içine girmeleri yasak olduğundan burada park etmişler. 5 tona kadar fındık taşıyabiliyorlarmış. Yenisi 12.00, kullanılmışı 7 - 8 bin liraymış. Bu araçlar ön tekerleğin kilitlenmesi neticesinde devrilerek pek çok ölümlü kazaya neden olmuşlar.
Kimden Yedigöller Düzce
Yığılcada öğle yemeği yiyeceğiz. Uğur acaba yöresel yemek mi yesek diyor. Erdal gelince oda yemek yiyelim dedi. O zaman ekmek alıp kalan peynirleri bitirelim dedim. Erdal amma yaptın Orhan abi artık yemek yemek istiyorum dedi. Şaka yaptım hadi gidip bir lokanta bulalım dedim.
Uğurla peş peşe bakınarak giderken arkadan Erdalın bakın kermes varmış diye sesi duyuldu. Döndük Yığılca Müftülüğünün köylerdeki kuran kurslarına yardım için düzenlediği kermesin afişini gördük. İçeri girdik yiyeceklerde vardı. Genellikle poğaça, tatlı, pasta, börek vardı. Birazda kısır, yaprak sarma ve soğuk mantı vardı. Erdal gözü dönmüş şekilde her gördüğüne saldırdı ama sonunda bir kısmını yiyemedi. Bu yiyecekler hayal ettiğimiz yiyecekler değildi, beslenmemiz için gereksinim duyduklarımız hiç değildi. Mecburen yaprak sarma, börek, ev baklavası ve meyveli pasta alıp yedim.
Yemekten sonra Yığılcanın çıkışında benzin istasyonunda ihtiyaç molası verdik. iş yerinin karısı çok konuşkan bir hanımdı. Gençlerin çalışmaya başka şehirlere gitmesinden dolayı Yığılcanın her geçen gün nüfusunun azaldığını söyledi. Gelin buraya yerleşin nüfusumuz artsın dedi. Hayat ucuz mu diye sordum ucuz dedi. O zaman düşüneyim deyince bizim arsalardan birini ücretsiz verelim üzerine ev yap geç otur yeter ki gelin dedi.İlk kez böyle bir teklifle karşılaştım. Molanın ardından hoş sohbeti bitirip müsaade istedik.
Yeniden yoldayız. Düzceye 40 km yolumuz kaldı.
Yığılca arkamızda kaldı.
Melen deresi artık bir baraj gölü ile birleşiyor.
Burası Hasanlar baraj gölü.
Kimden Yedigöller Düzce
Böylece bir göl daha görmüş olduk tur sona ererken.
Müthiş bir manzara.
Önde fındık ağaçları, arkada baraj gölü.
Kimden Yedigöller Düzce
</> Baraj gölünü geride bırakıp bir kaç köyü geçtik. Bunlardan birisi de Gürcüçiftlikti. Artık Düzceye iyice yaklaştık. Toplanmak için yeniden durup bakkaldan maden suyu içtik.
Burada Nizamettin beyi yeniden aradım Bulvara gelince haber verin dedi. Az sonra bulvardaydık.
Birkaç km sonra arkadaşlarımız bizi karşıladılar. İbrahim beyin öncülüğünde yola devam ettik.
Öztürk bisiklete gittik.
Tur burada sona erdi.
Eşi rahatsız olan Uğur buradan otobüsle dönecek, Erdal ise Sapancaya devam edecek. Ben Düzceli dostlarımızın misafiri olarak 1 gece burada kalacağım. Hediye olarak verilen yeleklerle fotoğraf çektirdik.
Kimden Yedigöller Düzce
Bu fotoğraftan sonra Uğuru Nizamettin Bey otogara götürüp İstanbula yolcu etti. Erdal biraz daha oturup Sapancaya doğru pedal çevirmeye başladı. Beni sağolsunlar dostlarımız Öğretmen Evinde misafir ettiler. Uğur İstanbulda otogardan eve kadar biraz ıslanmış, Erdal ise benzinciye sığınarak yağmurdan kurtulmuş. Bu günkü pedal çevirdiğimiz mesafe 85 km.
Sabah 19 Mayıs törenlerine gideceğiz. Nizamettin beyle 08:30 da bahçede buluşmak için sözleştik. Kahvaltıdan sora eşyalarımı resepsiyona indirip odamı boşalttım ve tören alanına gittik.
Törenin ardından polis eskortu eşliğinde Düzceli bisikletçilerle birlikte şehir turu yaptım.
Kimden Yedigöller Düzce
Tur sonrası Düzceli dostlarımızla birlikte Öğretmen Evine gidip eşyalarımı aldım.
Sağ olsunlar beni otogara kadar gelerek yolcu ettiler.
Başta sevgili dostlarım Nizamettin Bey ve İbrahim bey olmak üzere Öztürkler bisikletten Seçkin Beye ve sıcak ilgilerini esirgemeyen Düzceli tüm bisiklet sevdalısı dostlarıma şahsım ve yol arkadaşlarım adına çok teşekkür ediyorum. Bizleri mahcup ettiniz. Yeniden görüşebilmek dileği ile.
Tur boyunca kaprislerime ve inadıma katlanan ve bu turda bana güvenip yanımda yer alarak beni yalnız bırakmayan sevgili Uğur ve Erdala çok teşekkür ediyorum. Dostlarım bir başka turda yeniden birlikte olalım demiyorum çünkü siz benim peşime takılmaya devam ederseniz aile saadetinizin sarsılacağını hissediyorum. Siz bana fazla uymayın ama benden ayrı da kalmayın.
Bu turda 7 günde 550 km yol yaptık, 8 tane göl gördük yeni insanlarla tanıştık, görmediğimiz güzel yerleri gördük, saatlerce uğraşıp pek çok yokuş tırmanıp bir o kadarından da bir solukta aşağı indik. Yağmurda ıslandık, güneşte yandık. Gece üşüdük, yıldızları en parlak halleriyle gördük ve en önemlisi yolda olmanın keyfini sürdük. Eve döndüğümde 900 gram hafiflemiştim.
Tur başında Uğura harcamalar için 50 TL vermiştik. Bunun dışında Boludaki konaklama ücreti, kişiler harcamalarım dahil turun bana maliyeti 100 TL oldu. Haftada 100 TL harcama bence oldukça ekonomik üstelik aç kalmadan.
Eğer içinizde bu tür turlar yapmak için küçük bir heves varsa ve acaba yapabilir miyim düşüncesi ile cesaret edemiyorsanız emin olun ben yapabiliyorsam sizde yapabilirsiniz. Haydi çantanızı hazırlayın ve düşün yola. Bir gün bir yerde görüşebilmek ümidi ile.